בתקופה שבה מרכזי הקניות בישראל מאבדים גובה בגלל שהקונים מעדיפים את האינטרנט – יש אוכלוסייה אחת שמעדיפה לקנות בחנות פיזית: החרדים והדתיים, שכוח הקנייה שלהם עולה משנה לשנה. החנויות החדשות במתחם "השדרה" בבית שמש, צפויות לגזור לא מעט רווחים מהמגמה. יזמי הפרויקט מציעים עתה גם למשקיעים לרכוש חנויות במתחם.
מרכזי הקניות בישראל נמצאים במצב לא קל – וכל עוד הישראלים עוברים בהמוניהם לקניות ברשת, לא צפוי שיפור. לפי דירוג שערכה חברת המחקר צ'מנסקי בן שחר ב-2018 עבור TheMarker, כ-17% מההוצאה החודשית של הישראלים היא על קניות ברשת – לעומת 13% ב-2015 – עלייה משמעותית תוך שנים ספורות והמגמה, צפויה להימשך.
עם זאת, ישנו קהל ישראלי גדול מאוד, שרק מתרחב משנה לשנה, שאליו המגמה לא הגיעה – הציבור החרדי. כפי שנכתב בכתבה שפרסם דוד שלומוביץ' ב-16.10.2019 באתר החרדי Bizness.net, "דווקא בערים החרדיות ניכרת מגמה הפוכה של העדפת מרכזי הקניות על רכישות מפוזרות וברשת".
הסיבה ברורה: ציבור זה חשוף פחות לרשת האינטרנט וחלות עליו מגבלות שמקשות את הקנייה באתרים. לכן, מדובר על ציבור שמעדיף לרכוש בחנויות פיזיות – ועל אף העלייה בכוח הקנייה שלו משנה לשנה, מגמה זו לא צפויה להשתנות בקרוב.
מענה ישיר לצורך הגובר של האוכלוסייה
כמענה ישיר לצורך של האוכלוסייה, מוקם בימים אלה הקניון הגדול בישראל המיועד לציבור החרדי – פרויקט "השדרה". המתחם מוקם באחד ממוקדי הכוח המרכזיים של האוכלוסייה החרדית בישראל – בית שמש, בה מתגוררים חרדים אמידים יחסית והוא צפוי להיפתח בעוד כשנה וחצי.
כבר עכשיו נמכרו מעל ל-60% משטחי המסחר במקום, כשמשקיעים רבים ובעלי חנויות זיהו את הפוטנציאל העצום שצפוי למתחם, שנבנה במיקום מושלם ועונה כאמור, על צורך משמעותי של התושבים בסביבה. בנוסף, ייהנה המקום מתנופת הפיתוח יוצאת הדופן של בית שמש, שגדלה בקצב מסחרר וצפויה להכפיל את מספר תושביה ל-200 אלף איש בשנים הקרובות.
מתעניינים בהשקעה בפרויקט השדרה בבית שמש? לחצו להשארת פרטים >>
נאלצים להסתפק בחנויות מאולתרות במחסנים
נכון להיום התושבים הרבים שגרים באזור, נאלצים לנסוע ברכב או בתחבורה ציבורית, 15 עד 30 דקות, כדי להגיע למרכזי המסחר שבשולי העיר או מחוצה לה, וגם שם הם מקבלים פעמים רבות חוויית קנייה מוגבלת: בבית שמש יש מחסור במרכזי מסחר ראויים בלב העיר ואף רבים מהתושבים מתפשרים על חנויות מאולתרות המוקמות בחניות או מחסנים.
את המחסור המשמעותי הזה עתיד לפתור פרויקט "השדרה", שתוכנן מראש עבור הצרכים של האוכלוסייה החרדית: הוא סגור בשבת, מכיל מתחמי בילוי המותאמים למשפחות ברוכות ילדים, וכן ג'ימבורי, רשתות וחנויות שכבר הוכיחו את הפופולריות שלהן בקרב המגזר, סופרמרקט גדול בשטח של 3,500 מ"ר ועוד.
המפרט הייחודי הזה של המתחם, שהותאם באופן ישיר לתושבי המקום, עתיד להפוך את החוויה ב"שדרה" להרבה יותר מצורך מסחרי בלבד ולמשוך למקום תנועה אדירה מדי יום.
את הפרויקט, שכולל 40 אלף מ"ר על פני שתי קומות, מובילות שתי חברות גדולות ונחשבות במגזר החרדי – היזם רם ישראל והקבלן רובין לנסדמן, וגם הם צופים כי המתחם יהפוך לשוקק חיים ומלא בפעילויות שהן מעבר לרכישה בחנויות בלבד.
החנויות נחטפות בקצב מהיר
כאמור מעל ל-60% משטחי המתחם כבר נרכשו, כאשר ההשקעה במתחם דורשת הון עצמי של החל מ-500 אלף שקל, והחברות היזמיות מעריכות כי פוטנציאל התשואה יהיה גבוה משמעותית מזה של השקעה בדירות למגורים למשל.
הפרויקט כולל גם תוכניות להרחבה ושדרוג, ועתיד לכלול גם קומות למשרדים שימשכו קהל יעד נוסף למקום וישדרגו אותו. מי שירכוש שטח במקום ייהנה מחברת ניהול שתדאג לכל התפעול החודשי, כך שלמעשה הוא יוכל ליהנות מהכנסה חודשית יציבה בתחום, שבאזורים אחרים בארץ, כבר הולך ודועך.